Metodikas
Palīgs ikvienam, kas vēlas mācīties radošā veidā!
Iepazīsties ar Ziedoņa klases sagatavotajām metodikām dažādās mācību jomās. Nodarbību tēmas sagatavotas, iedvesmojoties no Imanta Ziedoņa muzeja, Ziedoņa bibliotēkas un Kartupeļu Lauka Radio projektiem.
Aicinām lejupielādēt uzdevumus, kā arī pastāstīt par šo iespēju citiem!
Nosaukums |
Mērķauditorija |
Mācību joma |
Apraksts |
Izpildes laiks |
Fails |
Izgaismot Latviju |
9. - 12. klase |
Dabaszinātņu, sociālās un pilsoniskās, kultūras izpratnes, valodu |
Skolēni iepazīstas ar Imanta Ziedoņa muzeja projektu un kinoizstādi Izgaismot Latviju, veic uzdevumus un reflektē par redzēto. Skolēni iegūst informāciju par Imanta Ziedoņa idejām, gājieniem gar Latvijas pierobežu 1836 kilometru garumā, iepazīst Latvijas pierobežu. |
~180 minūtes |
|
Minimismi |
1. - 12. klase |
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas, valodu |
Skolēni uzzina, kas ir minimismi, iepazīstas ar Imanta Ziedoņa minimismiem. Veicot uzdevumus, skolēns attīsta teksta analīzes spējas, veicina jaunradi un radošo domāšanu. |
~60 - 90 minūtes |
|
Epifānijas |
9. - 12. klase |
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas, valodu, veselības un fiziskās aktivitātes |
Skolēni uzzina, kas ir epifānijas, iepazīstas ar Imanta Ziedoņa epifāniju Viņnedēļ iestādīju ielas vidū rabarberu krūmu, attīsta teksta analīzes spējas. Apgūst spēju orientēties apkārtējā vidē, sastādīt maršrutu kartē, dot norādes klasesbiedriem. |
~90 - 120 minūtes |
|
Kartupeļu Lauka Radio |
9. - 12. klase |
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas, valodu, veselības un fiziskās aktivitātes |
Skolēni iepazīstas ar kulturālā kartupeļu lauka ideju, pēta apkārtējo vidi, rada idejas radio raidījuma saturam par vidi. |
~90 - 120 minūtes |
|
Iepazīsties ar lāci Andreju Upīti |
Pirmsskola, 1. - 4. klase |
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas |
Skolēni iepazīstas ar Imanta Ziedoņa fonda Viegli talismanu - lāci Andreju Upīti, mācās tam veltītu dziesmu, kā arī raksta lācim Andrejam vēstuli par to, ko iesākt, paliekot mājās. |
~60 minūtes |
|
Simfoniskais orķestris un mūzikas instrumenti |
5. - 9. klase |
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas |
Skolēni iepazīstas ar simfonisko orķestri, mūzikas instrumentiem un Latvijas koncertzālēm, kā arī vērtē dzejas un mūzikas mijiedarbību. |
~60 minūtes |
|
Imanta Ziedoņa fonda Viegli mūzika |
5. - 9. klase |
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas |
Skolēni iepazīstas ar fonda Viegli mūziku, mūziķiem un talismanu lāci Andreju Upīti, veicina jaunradi un radošo domāšanu. |
~90 - 120 minūtes |
|
Imanta Ziedoņa fonda Viegli mūzika un tās analīze |
5. - 12. klase |
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas |
Skolēni iepazīstas ar Imanta Ziedoņa fonda Viegli mūziku un mūziķiem, attīsta spēju analītiski izteikt savu viedokli par koncertu kā kultūras notikumu. |
~120 - 180 minūtes |
|
Vai radīt ir viegli? |
9. - 12. klase |
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas |
Skolēni iepazīstas ar Imanta Ziedoņa fonda Viegli jaunradi un mūziķiem, atklāj un attīsta savu jaunradi. |
~60 minūtes |